Dvořákova Praha: Opolais, Kurucová, Samek, Pape

Dvořákova Praha: Opolais, Kurucová, Samek, Pape

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Svátky hudby v Praze - Václav Hudeček a jeho hosté

Různá místa v Praze

24.10.201724.04.2018

Bolero, Carmina Burana

Španělská synagoga, Praha 1

26.11.201727.02.2018

Ke svému desátému jubileu si Dvořákova Praha nadělila zahájení po všech stránkách dvořákovské, české a přitom světové. Mistrovo oratorium Stabat Mater zazní ve vzácné sestavě hvězd světových operních scén – sólového partu se ujmou Kristine Opolais, která se nedávno stala Rusalkou v novém nastudování Metropolitní opery, Jana Kurucová, Richard Samek a René Pape.

KRISTINE OPOLAIS soprán

JANA KURUCOVÁ mezzosoprán

RICHARD SAMEK Samektenor

RENÉ PAPE bas

 

ČESKÝ FILHARMONICKÝ SBOR BRNO

PETR FIALA sbormistr

PKF - PRAGUE PHILHARMONIA

EMMANUEL VILLAUME dirigent

Antonín Dvořák

Stabat Mater, op. 58, B. 71

 

Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Ke svému desátému jubileu si Dvořákova Praha nadělila zahájení po všech stránkách dvořákovské, české a přitom světové. Mistrovo oratorium Stabat Mater zazní ve vzácné sestavě hvězd světových operních scén – sólového partu se ujmou Kristine Opolais, která se nedávno stala Rusalkou v novém nastudování Metropolitní opery, Jana Kurucová, Piotr Beczala a René Pape. Uvedení tohoto monumentálního a zároveň lidsky prostého díla plného pokory, těžícího ze spojení lidských hlasů s měkkými sytými orchestrálními barvami, slibuje hned v úvodu festivalu mimořádný posluchačský zážitek.

Lotyšská sopranistka Kristine Opolais patří k nejvyhledávanějším osobnostem současné mezinárodní operní scény. Do veřejného povědomí se poprvé výrazně zapsala roku 2010, kdy v Bavorské státní opeře v Mnichově ztvárnila titulní roli ve Dvořákově Rusalce. O tři roky později se poprvé představila v newyorské Metropolitní opeře, a to jako Magda v Pucciniho Vlaštovce. Na téže scéně také způsobila velkou senzaci, když zde během necelých čtyřiadvaceti hodin debutovala v hlavních rolích hned dvou pucciniovských titulů: jako Cio-Cio-San v opeře Madam Butterfly a následujícího dne jako záskok v roli Mimi v Bohémě. Kromě uvedených operních domů pravidelně vystupuje ve Vídeňské státní opeře, Státní opeře Berlín, milánské La Scale a londýnské Covent Garden. Kromě mimořádných hlasových dispozic je její interpretace ceněna rovněž pro oduševnělý projev a přesvědčivé herectví.

Vynikající slovenská mezzosopranistka Jana Kurucová je hudebně všestrannou osobností – kromě operního zpěvu vystudovala také hru na klavír a varhany, sbormistrovství a pedagogiku zpěvu. Více než desetiletí pravidelně vystupuje na operních scénách zejména v německy mluvících zemích, kde je její doménou především mozartovský a vivaldiovský repertoár. Od sezóny 2009/2010 je členkou berlínské Deutsche Oper, kde již ztvárnila řadu rolí v operách Humperdincka, Verdiho, Mozarta, Janáčka a Pucciniho. V pražské Státní opeře se představila v titulní roli Bizetovy Carmen a jako Donna Elvíra v Mozartově Donu Giovannim. S oblibou se věnuje také koncertnímu repertoáru, s nímž vystupuje na mnoha významných pódiích doma i v zahraničí. Zahrnuje mj. Beethovenovu Mši C dur, Mozartovu Korunovační mši či Pergolesiho Stabat mater.

Richard Samek Richard Samek se narodil v Třebíči. Je absolventem Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Po zakončení studia soukromě studoval u Natalie Romanové. V roce 2006 debutoval na jevišti Národního divadla v Brně. V současné době je stálým hostem operního souboru Národního divadla a vystupuje v rolích jako Rodolfo (La Bohéme), Ismael (Nabucco), Cassio (Otello) nebo Princ (Rusalka). Pravidelně vystupuje na českých i mezinárodních scénách, hostoval v Grand Théâtre de Reims, Opéra Théâtre de Limoges, Opéra de Rennes a Staatsoperette Dresden, kde je od sezony 2014/2015 ve stálém angažmá. Od roku 2014 hostuje rovněž v Theater Magdeburg jako Don Manuel v německé premiéře Fibichovy Nevěsty messinské, od roku 2016 též v roli Fausta v Gounodově stejnojmenné opeře. Od sezony 2015/16 působí také ve Staatsoper Hannover jako Princ ve Dvořákově Rusalce či jako Rodolfo v Pucciniho La Bohème. V roce 2015 se podílel na realizaci živé nahrávky Smetanovy opery Dalibor s BBC Symphony Orchestra pod taktovkou J. Bělohlávka a v roce 2016 vytvořil živou nahrávku Fibichovy Nevěsty messinské s Filharmonií Magdeburg. Spolupracuje s významnými dirigenty a komorními a symfonickými orchestry, jako je BBC Symphony Orchestra, Orchestra Accademia Nazionale di Santa Cecilia nebo Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra.

Jeden z nejžádanějších světových basistů současnosti René Pape se narodil v Drážďanech, kde byl již v dětství členem tamějšího proslulého chlapeckého sboru Kreuzchor. V roce 1991 jej navzdory jeho nízkému věku obsadil Sir Georg Solti do role Sarastra v inscenaci Mozartovy Kouzelné flétny na Salcburském festivalu. Téhož roku ve stejné roli debutoval i v milánské La Scale. V následujících několika letech se postupně představil také v londýnské Covent Garden, na Hudebních slavnostech v Bayreuthu a v newyorské Metropolitní opeře, kde již k dnešnímu dni ztvárnil na dvě desítky operních rolí. Jeho repertoár je velmi široký, sahá od Mozarta a Beethovena přes Gounoda, Saint-Saënse a Musorgského až k Verdimu, Wagnerovi a Richardu Straussovi. Na svém kontě má také řadu nahrávek operního i koncertního repertoáru. V červnu 2014 se představil na sólovém recitálu v Praze.

Český filharmonický sbor Brno patří dnes ve svém oboru k evropské špičce. Jeho zakladatelem, hudebním ředitelem a sbormistrem je Petr Fiala, pod jehož vedením se sbor za relativně krátkou dobu své existence (založen 1990) vypracoval mezi nejvyhledávanější sborová tělesa. Spolupracuje s mnoha českými i zahraničními dirigenty (mj. Jiří Bělohlávek, Charles Dutoit, Roger Norrington, Zubin Mehta, Nikolaus Harnoncourt, Kurt Masur) a je častým hostem mnoha koncertních pódií Evropy (Vídeň, Londýn, Paříž, Mnichov, Frankfurt, Lucern, Basilej, Řím, Vatikán, Norimberk, Drážďany, Praha aj.). Sbor pořídil řadu oceňovaných nahrávek pro česká a zahraniční vydavatelství. Za nahrávku duchovních motet Antona Bucknera těleso získalo prestižní cenu Echo Klassik 2007 a snímek Lisztova oratoria Christus byl v Německu oceněn jako Nahrávka roku 2007.

Sbormistr Petr Fiala vystudoval hru na klavír, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři. Je autorem mnoha desítek hudebních děl z oblasti orchestrální vokální i komorní, řadu let působil jako profesor na brněnské konzervatoři. Kromě aktivit pedagogických a kompozičních je již 50 let známý především díky své činnosti sbormistrovské a dirigentské. V roce 1990 založil Český filharmonický sbor Brno, který se pod jeho vedením propracoval mezi nejlepší evropská sborová tělesa. Je laureátem řady domácích i mezinárodních soutěží, působí jako lektor dirigentských kurzů i jako člen mezinárodních porot. Je zván jako hostující dirigent k našim i zahraničním orchestrům a sborům při provádění vokálně-instrumentálních skladeb. V roce 2009 obdržel od České biskupské konference Řád Cyrila a Metoděje, o čtyři roky později byl vyznamenán Cenou města Brna.

Orchestr PKF - Prague Philharmonia založil roku 1994 Jiří Bělohlávek pod názvem Pražská komorní filharmonie jako těleso složené z čerstvých absolventů hudebních škol. Bělohlávek stál v čele orchestru až do roku 2005, kdy jej na tři koncertní sezóny vystřídal švýcarský dirigent Kaspar Zehnder. V letech 2008–2016 působil jako její šéfdirigent a umělecký ředitel Jakub Hrůša. Od sezóny 2015/2016 vede orchestr francouzský dirigent Emmanuel Villaume. Stěžejní repertoárovou oblastí je od počátku existence souboru hudba vídeňského klasicismu, která je doplňována skladbami období romantismu a zvláštní koncertní řadou s hudbou 20. století. Za třiadvacet let svého působení se orchestr etabloval jako jedno z nejuznávanějších těles na domácí scéně a pravidelně vystupuje i na zahraničních pódiích. Natočil již více než 80 alb pro přední světová vydavatelství (Deutsche Grammophon, Harmonia Mundi, Decca) a obdržel za ně četná prestižní ocenění.

Francouzský dirigent Emmanuel Villaume se narodil ve Štrasburku, kde také vystudoval konzervatoř. Ve vzdělání dále pokračoval v Paříži, kde získal diplomy v oborech literatura, filozofie a muzikologie. Po několik sezón působil jako umělecký ředitel a šéfdirigent Slovinské filharmonie a šéfdirigent Slovenské filharmonie. Působí na řadě světových operních scén, např. v Metropolitní opeře v New Yorku, milánské La Scale, benátské La Fenice či v Královské opeře (Covent Garden) v Londýně. Diriguje prestižní světové orchestry jako Chicago Symphony, Boston Symphony, Orchestre de Paris, Orchestre Philharmonique de Radio France, Dánský národní symfonický orchestr a mnoho dalších. Po dobu devíti sezón zastával post hudebního ředitele pro operu a orchestr v rámci hudebního festivalu Spoleto v USA. Nahrává pro prestižní vydavatelství Deutsche Grammophon, Decca a EMI. Od sezóny 2015/2016 je šéfdirigentem a uměleckým ředitelem PKF - Prague Philharmonia.

Facebook