Kytara napříč žánry: Citera napříč žánry

Kytara napříč žánry: Citera napříč žánry

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Různé žánry. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Adventní koncerty

E. Farná, Š. Rak, 4Tet, Hradišťan a další

Různá místa v ČR

08.12.201614.12.2016

ZAZ

Různá místa v ČR

08.12.201610.12.2016

XIII. ročník festivalu
Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Citera napříč žánry

Citera  je strunný drnkací nástroj s plochým trupem. Hraje se na ni vsedě u stolu, na němž je položena. Podobné lidové trsací nástroje jsou rozšířeny po celém světě a v každé zemi mají svůj originální název a tvar.  Dnešní koncertní citera vznikla z lidového nástroje v 1. polovině 19. století na území tehdejšího Rakouska a Bavorska.

Na přelomu 19. a 20. století byla citera rozšířeným hudebním nástrojem i na našem území. Po vzniku samostatného Československa se „rakousko-uherská“ citera stává nežádoucí a po druhé světové válce a odsunu sudetských Němců byla „německá“ citera zavržena úplně. O znovuzrození citery v České republice a o její zapojení do soudobých moderních hudebních proudů se zasloužil především mladý severočeský muzikant Michal Müller.

 

Harald Oberlechner (A)

Je absolventem Konzervatoře v Innsbrucku u Petera Suitnera. Roku 1988 se stal  jeho nástupcem a  od roku 2005 vyučuje hru na citeru na Univerzitě Mozarteum v Salcburku.  Často koncertuje a účastní se nejrůznějších seminářů a workshopů. Vytvořil velké množství skladeb a aranží pro citeru (stará hudba, lidová hudba, jazz a v poslední době i blues). V roce 1991 založil hudebního vydavatelství „Psalteria Verlag“, a od té doby vydal desítky publikací věnovaných citeře, polovinu z nich činí jeho vlastní skladby a úpravy.

 

Martin Mallaun (A)

Narodil se v roce 1975 v tyrolském Kitzbühelu a vystudoval hru na citeru na Tyrolské konzervatoři pod vedením Haralda Oberlechnera a také botaniku na univerzitě v Innsbrucku. Během studia i později navštěvoval workshopy pořádané osobnostmi jako Hopkinson Smith, Rolf Lislevand a Jürgen Hübscher na téma historických technik hry a dále workshopy zaměřené na současnou hudbu a improvizaci (Gunter Schneider, Hans Koch, Georg Glasl). Dalším formujícím prvkem jeho hudebního vývoje byla soukromá studia loutny pod vedením Huberta Hoffmanna ve Vídni. V současnosti je Martin Mallaun hudebníkem na volné noze a učitelem hudby v organizaci „Tiroler Musikschulwerk“. 

 

Michal Müller (CZ)
S citerou začal ve svých třinácti letech. Po maturitě v roce 1995 odešel do Vídně k profesorce Hannelore Laister. Po dvou letech příprav na hudební škole, začal u téže profesorky studovat obor klasická citera na Konzervatoři Města Vídně. Michal Müller je v současné době v Čechách jediným graduovaným hráčem a pedagogem na koncertní citeru. Kromě literatury klasické, se zabývá tvorbou vlastní. Jeho hudba stojí někde na pomezí lidových motivů, blues, jazzu, world music a volné improvizace. Pro citeru také aranžuje skladby různých žánrů. Koncertuje a  vyučuje na seminářích pro koncertní citeru v Německu, Rakousku, Slovinsku a v poslední době i v Čechách.

Njorek (CZ)

Skupina vznikla na jaře roku 2003 a hraje ve složení: Jaroslav „Olin“ Nejezchleba ( violoncello, zpěv),  Michal Müller (citera, zpěv), Stanislav Barek (kytara, zpěv).

Hlavní myšlenkou vzniku skupiny bylo zúročení zkušeností Jaroslava Nejezchleby z období adolescentního věku, kdy byl členem cimbálové muziky "Písečan".  Moravské písničky se staly základem repertoáru skupiny. Všichni tři mají blízko k blues a rocku, proto nejsou skladby interpretovány v původní podobě, ale dle hudebního cítění muzikantů samotných. Na rozdíl od jiných skupin tohoto zaměření hraje skupina akusticky. Repertoár doplňují i písničky jiných národů a také skladby vlastní.

Fotky a videa

Facebook