Stimul festival - Diamanda Galás

Stimul festival - Diamanda Galás

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Rock. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Udo Dirkschneider

Hala Vodova, Brno

09.12.2016

V devadesátých letech slavila tato zpěvačka a klavíristka u českého publika několikrát úspěch se svým vystoupením. Po delší pauze se do Prahy opět vrací – v rámci festivalu STIMUL vystoupí 27. listopadu na své domovské scéně v Divadle Archa.
Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Řekyně narozená nedaleko mexického města Tijuana a vyrůstající v kalifornském San Diegu byla odkojená evropskou vážnou hudbou. Ve čtrnácti letech hrála s doprovodem orchestru koncerty Liszta a Beethovena, zanedlouho se ale rozhodla věnovat se své vlastní tvorbě a hledání extrémních výrazových podob.

Její impozantní hlas s údajným rozsahem tři a půl oktávy se v průběhu let stal pojmem a vedle jejích vlastních nahrávek jej můžeme slyšet na různých méně i více očekávatelných místech. V roce 1979 vystupovala v opeře avantgardního skladatele Vinko Globokara Un Jour comme un autre a účastnila se provedení několika vokálních děl jiného slavného Řeka, Iannise Xenakise. Režisér Fracis Ford Coppola její hlas využil ke zvukovému ztvárnění ďábelských žen ve své adaptaci Drákuly, ještě před tím se propůjčila záhrobním efektům v hororu Wese Cravena The Serpent and the Rainbow. Ačkoliv se Diamanda Galás stala oblíbenou postavou ve fanzinech gotické a industriální hudby, je spjata se světem jazzu, především v jeho divočejších podobách. John Zorn ji v roce 1986 přizval na poctu Ennio Morriconemu The Big Gundown, ve stejném roce vystupovala s radikální freejazovou skupinou Petera Brötzmanna a Billa Laswella Last Exit. Do sféry elektronického popu ji naopak na přelomu tisíciletí zavedla spolupráce s projektem Recoil, tedy s Alanem Wilderem z Depeche Mode nebo s Barrym Adamsonem.

Sólová vystoupení a nahrávky Diamandy Galás v sobě vždy spojovala zvukovou intenzitu a radikální společenské i politické názory. Její alba v osmdesátých letech se dotýkají tématu nemoci AIDS, která v té době byla vnímána jako výlučný problém homosexuálů. Koncert v newyorské katedrále Saint John the Divine, který byl vydán pod názvem Plague Mass, způsobil nemalé pozdvižení. Do abstraktních poloh dovedla kombinaci hlasu a elektroniky v devadesátých letech na albech Vena Cava a SchreiX, zároveň ovšem rozvíjela další hudební linii. Ta se odvíjela od její lásky k blues, šansonu a jiným písňovým žánrům. Repertoár z nich si vybírá s citem pro kontext a u zdánlivě obyčejných písniček zdůrazňuje konfliktní témata či osudy jejich autorů. Může to být „maďarská píseň sebevrahů“ Gloomy Sunday, I Put A Spell On You Screamin´Jay Hawkinse nebo její vlastní zhudebnění textu režiséra Piera Paola Pasoliniho. Písně skládá do koncertních programů, v nichž písně spojují určité tematické linie. Zatím poslední písňovou položkou v diskografii je loňské album Guilty Guilty Guilty vydané na značce Mute.

Skutečnost, že v posledních letech vystupuje téměř výhradně s klavírem a nevěnuje se dřívějšímu modelu, při němž se koncert měnil v podivný rituál s využitím prostorového zvuku a světelných efektů (či naopak naprosté tmy). Zatím ovšem písním zůstává věrná a letos otevřela sérii nahrávek prodávaných přes internet, z nichž se časem poskládá cyklus nazvaný Cleopatra Set. Ačkoliv v současnosti pracuje s „konzervativním“ písňovým formátem, výraz Diamandy Galás se neotupil ani nezměkl. Platí to i pro její názory, které ventiluje ve vlastních textech či v rozhovorech. V těch nešetří nikoho: muže, církev, Řeky, Turky, Američany, populární hudbu… Lze doufat, že ani publikum pražského koncertu šetřit nebude.

 

Odkazy:

http://www.diamandagalas.com

http://www.myspace.com/songsofexile

Facebook