Galakoncert - Jonas Kaufmann

Galakoncert - Jonas Kaufmann

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Lobkowicz Palace Muzeum

COMBO ticket MIDDAY CONCERT

Lobkowiczký palác, Praha 1

11.12.201631.12.2017

Vánoce s Choreou Bohemicou

Pražský hrad, Praha

10.12.201611.12.2016

Soutěž

Nejžádanější tenorista současnosti! Charismatický zpěvák se vrací do Prahy s novým programem. První koncert Jonase Kaufmanna v Praze, který se konal 10.1.2011, byl beznadějně vyprodán. Nadšené publikum, v rekordně zaplněné Smetanově síni, tohoto úžasného tenoristu oslavovalo čtyřikrát ovacemi ve stoje. S nákupem vstupenek na tento výjimečný koncert proto neváhejte.

Jonas Kaufmann, tenor

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK

Jochen Rieder – dirigent

 

U této akce již byla ukončena možnost rezervací, vstupenky i nadále zakoupíte prostřednictvím našich prodejních místech a internetu.

Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

G A L A K O N C E R T  V  O B E C N Í M  D O M Ě

Jonas Kaufmann

       

Nejlepší tenorista současnosti

Jonas Kaufmann vystoupí 8. ledna 2012 v Praze.

Koncert dnes nejžádanější operní hvězdy Jonase Kaufmanna se uskuteční v neděli 8. ledna 2012 v Obecním domě v Praze. Charismatický tenorista se vrací do Prahy s novým programem složeným z nejslavnějších operních árií a písní.

Jonas Kaufmann je celosvětově uznáván jako jeden z nejvýznamnějších umělců dneška. Rodilý Mnichovan je považován za jednu z největších světových operních hvězd a mezinárodní tisk ho označuje za nejžhavějšího tenoristu současnosti. Je držitelem řady prestižních hudebních ocenění. Kritika vyzdvihuje emotivní rozmanitost jeho projevu, neboť Kaufmannův sytý tenor bravurně zvládá temné dramatické polohy, romantickou zasněnost i výbušnou vášnivost.

Vystoupení Jonase Kaufmanna na předních světových operních scénách a koncertních pódiích sklízejí bouřlivé ovace publika a zároveň také nejvyšší ocenění kritiků.

V současné době nejzaměstnanější světový tenorista letos absolvoval vysoce ceněná koncertní vystoupení v Evropě a USA a za své výkony v hlavních rolích byl oslavován v newyorské Metropolitní opeře, londýnské Královské opeře Covent Garden, Vídeňské státní opeře, v operních domech v Mnichově, Valencii, Curychu a v milánské La Scale.

Jak napsala agentura AP (The Associated Press), letos se stal Jonas Kaufmann po 17 letech od vystoupení Luciana Pavarottiho v roce 1994, prvním koho Metropolitní opera (Met) pozvala, aby vystoupil na pódiu tohoto nejprestižnějšího světového operního domu s vlastním recitálem. A list The New York Times, který Kaufmanna nazývá „Met superstar“, připomněl, že zatímco Pavarottimu se této pocty poprvé dostalo po 20 letech účinkování  v Metropolitní opeře, tak Kaufmannovi již po pěti letech od jeho debutu v Met v roce 2006. Kaufmannův recitál v Met 30. října odměnilo obecenstvo několikerými ovacemi ve stoje a kritici ocenili jeho výkon nadšenými recenzemi.

Jeho první koncert v Praze letos v lednu byl beznadějně vyprodán a nadšené publikum v rekordně zaplněné Smetanově síni jej odměnilo čtyřikrát ovacemi ve stoje.

Jonase Kaufmanna doprovodí na koncertě ve Smetanově síni Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, který bude řídit německý dirigent Jochen Rieder.

Jonas Kaufmann

 

Ocenění:

Musical America – Zpěvák roku 2011

Gramophone Awards 2011 – Nejlepší v kategorii - Recital

“Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres” 2011

OPERA NEWS Award 2011

ECHO Klassik 2010 - Zpěvák roku

OPERA NEWS Award 2010

Diapason d'Or 2009 - Umělec roku

Opernwelt - Zpěvák roku 2009

Gramophone Awards 2009 -Nejlepší v kategorii - Opera

Prix Caecilia 2009

Grands prix Forum Opéra 2009 - Arabella de platine

Grand Prix Internationaux du Disque 2008

Classica: Nejlepší nahrávka 2008

Gramophone Awards 2007 - Nejlepší v kategorii - Sólový zpěv

 

JONAS KAUFMANN – OHLASY V TISKU 2011

Gounod: Faust, Metropolitní opera v New Yorku, 29. listopadu 2011

Wall Street Journal, 29.listopadu. 2011

David Mermelstein

Německý tenorista Jonas Kaufmann má vše: sametový a zároveňzvonivý tón, schopnost nechat s lehkostí plynout vysoké tóny a to vše podávat ve francouzštině, italštině a svém rodném jazyce. A nesmíme také zapomenout na jeho žhavý, latinský vzhled a působivou schopnost osvojit si různé operní role, od přímočarých, mužných hrdinů až po složité a konfliktní antihrdiny. Kaufmann skutečně dosáhl v posledních letech naprostého vrcholu slávy, zejména v Metropolitní opeře, kde každé jeho vystoupení rozbuší srdce zástupů hudbymilovných obdivovatelů.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Opera Today, 2. prosince 2011

Hvězdné obsazení v čele s Jonasem Kaufmannem.

Tento tenorista, který se proslavil francouzským, německým a italským repertoárem, navazuje na svůj úspěch v Tosce z loňského roku. Ovace, které se strhly ve druhém dějství Tosky po té co Kaufmann dozpíval své “Victoria, Victoria”, byly událostí, jakou Metropolitní opera do té doby nikdy nezažila a která dosáhla až legendárního statusu. Podobná událost nastala během představení Fausta poté, co ve 2. dějství dozpíval svou skvostnou árii dostalo se mu nejen tradiční směsi pochvalných bravo a potlesku ale také nadšených pokřiků a povyku. Jako někdo, kdo navštívil již nespočet operních představení, jsem takovou ohromující davovou reakci viděl poprvé. Zažít něco takového mě hřálo u srdce. Není třeba ani říkat, že takováto reakce byla oprávněná v každém slova smyslu. Kaufmannův přednes této árie ukázal jeho schopnosti využívat dynamiku. A navíc také jeho silný herecký projev se perfektně kloubil s jeho mistrovským zpěvem.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

New York Post, 30. listopadu 2011

James Jorden

V roli Fausta Jonas Kaufmann znovu prokázal, že dokáže zazpívat jakoukoli tenorovou úlohu lépe než kdokoli z ostatních pěvců. Lyrickým pasážím dodal temný, pulsující podtón, jenž se pak v árii Salut! Demeure vzedmul a proměnil v bezchybné vysoké C.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Financial Times, 30. listopadu 2011

Martin Bernheimer

Jonas Kaufmann zahrál těžký úděl protagonisty příběhu s citem. Svůj výkon navíc umocnil hrdinským zápalem a obdivuhodnou bravurou. Dlouhé pasáže v pianissimu vystavěl tak, že všem vyrazil dech.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

New York Times, 30. listopadu 2011

Anthony Tommasini

V úterním představení zářil v hlavní roli charismatický tenorista Jonas Kaufmann.

Kaufmann – superstar Metropolitní opery, která zde nedávno uvedla svůj výjimečný recitál – byl velmi pohledný a vokálně dokonalý Faust. Zadumané a romantické pasáže podával temně zabarveným témbrem s jemným nádechem lyrična, aby pak pustil city plně z otěží a neohroženě spěl za vysokými tóny.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

The Classical Review, 30.listopadu. 2011

Obsadit Kaufmanna do role Fausta byla šťastná volba. Jeho ztvárnění této role jistě ještě upevní jeho postavení miláčka publika Metropolitní opery, které předtím ohromil v Carmen a Valkýře. Jeho hlas je ve skvělé formě, pružný, pevný a v hloubkách barytonově zbarvený. Ve spojení s vrozenou Kaufmannovou hudební inteligenci, dává tvar a barvu každé frázi. Árii Salut! Demeure chaste et pure podal pružně s něžnou lyrikou, která vyvrcholila v radostně mohutném vysokém C.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

New York Daily News, 30. listopadu 2011

Jonas Kaufmann září jako Faust v Metropolitní opeře

Kaufmann disponuje bohatým a vřelým tenorem, který přímo překypuje emocemi.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

HuffPost’s, 30. listopadu 2011

Howard Kissel

Tenorista Jonas Kaufmann je ideální Faust. Když tichým, ale naléhavým hlasem zazpívá Salut, demeure chaste et pure, odhalí se veškerá krása hrdinova vznešeného ducha. Kaufmann má ryzí zlato v hrdle, a jen málo tenoristů dokáže pracovat se svými emocemi tak jako on.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Wall Street Journal, 1. prosince 2011

Heidi Walesonová

Temně se blyštící tenor Jonase Kaufmanna v sobě zahrnuje dramatickou intenzitu a zároveň ohromnou lyričnost, přesně jak si role Fausta žádá. Árie Salut! demeure, jeho zalétnutí k Markétce, byla divukrásnou směsí hlubokého citu a snu, a vzdušný orchestrální doprovod Nézet-Séguinův pomohl vytvořit obraz Fausta v zajetí nevinnosti. V závěru si pan Kaufmann prostě sedl zády k publiku na lavičku a upřel pohled vzhůru. Z režijního hlediska to byl silný moment.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Vogue, 1. prosince 2011

Adam Green

Nádherný a zatracený: Nový Faust v Metropolitní opeře

Opravdovou hvězdou tohoto Fausta je hned od začátku ten strhaný děda, z něhož se po odhození stařecké masky vyklube úžasně nadaný – a skutečně charismatický – tenorista Jonas Kaufmann. Aniž by laškoval s obecenstvem nebo spustil I Go To Rio, přivede dámy do mdlob rychleji než Hugh Jackson. Po jeho něžném, a přitom velmi působivém provedení árie Salut! demeure chaste et pure ve třetím aktu se ke mně má partnerka naklonila a vzrušeně zašeptala: “Páni – ten má všechno, co má mít!”

V roli zklamaného starého vědce, který prodá duši, jen aby ještě jednou zažehl plamen své mladosti, je Kaufmann samozřejmě jedinečný. Skvěle vypadá, na operního pěvce vůbec nepřehrává, má v sobě vášeň a Gounodovy melodie hladí jemným, sytým tenorem, vyznačujícím se až barytonovou hebkostí a nenucenou virtuozitou.

V dlouhé scéně svádění ve třetím aktu Fausta dokáží Poplavskaja s Kaufmannem vyjádřit celou škálu pocitů od zdrženlivosti přes koketérii, odmítavost a trápení až po vyhasínání, to vše s takovou hudební dovedností a takovým prožitkem, že až člověka mrazí.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

VP Radio, 2. prosince 2011

81. sezóna rozhlasových přenosů z Metropolitní opery pokračuje vzrušující produkcí Gounodova Fausta s tenoristou Jonasem Kaufmannem v titulní roli, který nás v minulé sezóně ohromil v roli Siegmunda ve Wágnerově Valkýře, v které bude zpívat opět v dubnu.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Adriana Lecouvreurová, Carnegie Hall, New York, 8. listopadu 2011

The Associated Press, 9. listopadu 2011

Kaufmann byl v roli Adrianina milence Maurizia vynikající, v jeho zpěvu nechyběla vášeň, něha ani nádherně znělé vysoké tóny.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Recitál v Metropolitní opeře, New York, 30. října 2011

The Associated Press, 31. října 2011

Mike Silverman

Německý tenorista nadchl sólovým recitálem obecenstvo Metropolitní opery.

Už předtím uchvátil diváky v Metropolitní svými výjimečnými pěveckými kvalitami v tak rozsahově náročných dílech, jako jsou Pucciniho Tosca, Bizetova Carmen nebo Wagnerova Valkýra.

V neděli jim však Jonas Kaufmann ukázal mnohem intimnější stránku svého umění. Během komorního recitálu, pouze za doprovodu pianisty, držel vyprodaný sál více než dvě hodiny ve své moci.

V písních Franze Liszta, Gustava Mahlera, Henriho Duparca a především Richarda Strausse prokázal německý tenorista vzácné hudební cítění v kombinaci se skvělými interpretačními schopnostmi.

Vypjatá crescenda podával s nevídanou intenzitou a stejně suverénně proplouval prchavou krásou tichých tónů. Někdy tyto dvě polohy dokázal vystřídat v rámci jediné skladby. Při zpěvu spřádal fráze s delikátní jemností.

Po skončení oficiální části koncertu se Kaufmann a Deutsch museli mnohokrát děkovat. Odměnili se pěti přídavky, z nichž čtyři pocházely opět z pera Richarda Strausse.

Při posledním z nich si pěvec výjimečně dovolil přejít k sentimentalitě v árii Franze Lehára Dein ist mein ganzes Herz z operety Země úsměvů. Tuto píseň měl v oblibě německý tenorista Richard Tauber a postupem let se dostala do repertoáru dlouhé řady interpretů, od Fritze Wunderlicha přes Maria Lanzu a Placida Dominga až po Franka Sinatru.

Při posledních slovech “I hab dich lieb!” (“Miluji tě”) zněl Kaufmannův hlas ve vysoké poloze stejně svěže jako na začátku vystoupení. Ještě jednou se vrátil uklonit, a teprve když zamával na rozloučenou, aplaus publika – který už se dávno změnil v dlouhé ovace vestoje – konečně utichl.

Zatím posledním operním pěvcem, kterému Metropolitní opera uspořádala recitál, byl v roce 1994 Luciano Pavarotti. Tehdy se mu už blížila šedesátka a znali ho i ti, kteří do koncertní síně nikdy nevkročili.

Kaufmann sotva překročil čtyřicítku, je na vrcholu sil a zdá se, že se svým hlasem dokáže, co si jen zamane.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Star-Ledger, 1. listopadu 2011

Ronni Reich

Tenorista zazářil na svém prvním newyorském recitálu v Metropolitní opeře

Zlatá opona Metropolitní opery zůstala vytažená. Za klavírem nic než jednoduché pozadí dřevěného pódia. Bezmála čtyřtisícová síň se na chvíli proměnila v komorní sál, a to na počest jediného pěvce.

Za možnost uspořádat svůj první newyorský recitál na tak vznešeném místě se tenorista Jonas Kaufmann v neděli odměnil představením, které nejenže slibně začalo, ale ještě se stupňovalo, až vyvrcholilo pěti přídavky.

Kaufmann dal do technicky bezchybného zpěvu všechnu sílu a poetický náboj svého pevného, bronzově kovového hlasu. Ten se s každým vzepětím zablýskl, jako by na něj shůry dopadlo světlo.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

New York Observer, 3. listopadu 2011

Sarah Hucalová

Osm set fotografií nejslavnějších osobností operního světa lemuje vstupní halu Metropolitní opery. Legendy světových pódií shlížejí ze svých sklenných vitrín na váženou Founder’s Hall. A mezi nimi, obklopen tolika významnými kolegy, i bavorský lyricko-dramatický tenor Jonas Kaufmann, nedávno poctěný nabídkou uspořádat zde sólový koncert – veliké gesto, jímž byly odměněny obrovské zásluhy tohoto vskutku jedinečného interpreta. Pan Kaufmann a jeho dlouholetý spolupracovník, pianista Helmut Deutsch, se tu rozhodli předvést písně skladatelů Strausse, Duparca, Mahlera a Liszta, tedy repertoár, který šikovně potrhuje nádheru Kaufmannova témbru a dává vyniknout jeho dechberoucí pěvecké technice.

V neděli odpoledne vyšel pan Kaufmann zpoza zlatých závěsů se svým typickým širokým úsměvem, načež zahájil vystoupení písní Franze Liszta Vergiftet sind meine Lieder, s přesmutným textem Heinricha Heinea a ještě ničivější melodií. Z Kaufmannova chování a zpěvu se zdálo, že se na nijak nepřikrášlené scéně, slavnému tenorovi jistě nikoli neznámé, cítí jako doma. V roce 2006, jen pět let poté, co mu dal hvězdnou příležitost ředitel opery v Zürichu Alexander Pereira, zažil pan Kaufmann poprvé ovace v Metropolitní na vlastní kůži, když si zahrál šviháckého Alfreda v La Traviatě se slavnou pěvkyní Angelou Gheorghiu. Od té doby se sem často vracel, ať už jako Cavardossi v Tosce, Don José v Carmen, Tamino v Kouzelné flétně či Siegmund ve Valkýře. Koncem toho měsíce se pan Kaufmann představí v titulní úloze McAnuffova Fausta. Na jaře se pak zase vrátí k roli Siegmunda.

Ačkoliv má nabitý program a cestuje po celém světě, určil si pan Kaufmann jako svou hlavní prioritu sérii každoročních koncertů s panem Deutschem, uznávaným vídeňským pianistou a skladatelem, který doprovázel Dianu Damrau, Brigitte Fassbaenderovou a Grace Bumbryovou a mnoho dalších. V neděli se pánové Kaufmann a Deutsch sešli na dalším společném představení. Deutschovy překrásné interpretace všech čtyř setů potvrdily, že se s touto výzvou vypořádal skvěle. Vzácné souznění pianisty a zpěváka bylo zvláště patrné v písních jako Ihr Glocken von Marling Franze Liszta, kde se naprosto přirozeně doplňovali. Prostředí Kaufmannovi dovolilo, aby se uvolnil a byl sám sebou. Jeho osobnost vynikla zejména ve vypravěčské poloze písní Three Gypsies (Liszt) a The King In Thule (Schubert). Pro druhou část, tvořenou cyklem Gustava Mahlera Five Rükert-Lieder, si pan Kaufmann vybral píseň Ich bin der Welt abhanden gekommen (Pro svět jsem ztracen), která je považována za jednu z Mahlerových nejdojemnějších skladeb. Podal ji v neuvěřitelně křehkém pianissimu:

„Pro okolní shon jsem mrtev,

spočívám teď v říši klidu,

sám ve svém nebi,

se svou láskou a písní.“

O přestávce obklíčily tucty dam v drahých kožešinách stánek s upomínkovými předměty a jako pubertální fanynky se vrhly na Kaufmannovy nahrávky a DVD. Ani se jim nedivím, protože od dob Franca Corelliho nebo Maria Del Monaco jsme neviděli tak atraktivního tenoristu.

Po citlivém zazvonění se diváci začali vracet na svá místa, a když se na pódiu znovu objevili pánové Kaufmann a Deutsch, zvedla se ohromná vlna aplausu. Jeden záblesk veselého úsměvu, a pak už se Kaufmann ponořil do Duparcových skladeb L’invitation au Voyage (Pozvání k cestě) a Chanson triste (Smutná píseň). Obratně proplouval Deutschovými arpeggii a potvrdil, že i francouzský repertoár ovládá mistrovsky.

Ve čtvrtém a závěrečném setu, věnovaném dílu Richarda Strausse, se pan Kaufmann představil v ještě expresivnější poloze. Záhajil příznačnou písní Schlechtes Wetter (Hrozné počasí) a jako zbylé tři zvolil skladby ze Straussova Opusu 27, které měl autor nejraději. Pro tenoristu patřícího k největším hvězdám operního nebe ideální volba. Intimní kompozice, které Strauss složil roku 1894 jako svatební dar pro svou ženu, zpěvačku Pauliny de Ahna, umožňuje interpretovi přejít při zvolání „Morgen!“ („Zítra!“) do falsetta, což pan Kaufmann učinil velmi elegantně, aby pak skončil na neurčitém tónu, jako by ho Strauss v průběhu písně ukolébal.

Koncert završila Straussova triumfální Cäcilie. Poté se rozesmátá dvojice kamarádsky objala a opustila jeviště, kam ji ovšem záhy opět přivolalo nadšené obecenstvo, propukající v ovace vestoje. Pánové Kaufmann a Deutsch museli ještě pětkrát přidávat, mimo jiné Straussovo Zueignung (Věnování) a sentimentální píseň Dein ist mein ganzes Herz (Celé mé srdce patří tobě) z operety Franze Lehára, napsané ve dvacátých letech 20. století. Pan Deutsch ji vtipně obohatil o pár taktů z God Bless America, což vyvolalo smích a způsobilo, že potlesk rozjařeného publika ještě zesílil.

Když píseň skončila, postavil se pan Kaufmann na špičky, zahleděl se do záře reflektorů a snažil se rozpoznat tváře oddaných fanoušků. Ačkoliv jeho fotografie zdobí síň slávy Founder’s Hall,  což značí, že je již oslavovanou hvězdou, zřejmě až v tomto okamžiku si uvědomil, čeho skutečně dosáhl.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Tosca, Royal Opera House, hodnocení 5/5, Edward Seckerson, The Independent, 15.7.2011

Na počátku byla alchymie škály hlasových valérů nejvýraznějšího a nejflexibilnějšího ze současných tenorů – Jonase Kaufmanna, který hned v první árii i dále během celého večera dokazoval, že nemá pouze překrásný hlas, ale že je i svrchovaným umělcem a okouzlujícím hercem, jehož schopnost sdělovat neustále něco nového v každé další frázi je trvalým osvěžením. Jeho nádherně temný, podmanivý hlas vytváří plynoucí nuance, oplývá jemnou dynamikou, která té nejvznešenější z uměleckých forem dodává intimitu. A pak jsou tu trylky – ty pevně vystavěné vysoké tóny, které přicházejí (zcela zjevně) tak lehce a jsou tak strhující.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Tosca, Royal Opera House, hodnocení 5/5, Rupert Christiansen, The Telegraph, 18.7.2011

Cavaradossi Jonase Kaufmanna byl famózní

Kaufmann ohromil jak využitím poetičnosti E lucevan le stelle, tak i silným fortissimem!

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Tosca, Royal Opera House, hodnocení 5/5, William Hartston, Daily Express, 27.7.2011

Ale především tam byl Jonas Kaufmann, který je už po nějaký čas pokládán za jednoho z největších světových tenorů, tentokrát však podal výkon, kterým nechal ostatní daleko za sebou.

Jeho vášnivý, příjemný vzhled dokonale odpovídá romantickému, ke zkáze odsouzenému hrdinovi, malíři Cavaradossimu. Kaufmann podal skvělý herecký výkon, měl neuvěřitelně dobrý hlas, v němž se okouzlujícím způsobem střídala božská jemnost s nesmírnou silou. 

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Tosca, R O H, hodnocení 5/5, Barry Millington, London Evening Standard, 15.7.2011

Zvonivý tón a heroický apel činí z Jonase Kaufmanna impozantního Cavaradossiho. Zároveň vůbec není špatným hercem.  

"Hvězdy zářily", zpívá Cavaradossi krátce před tím, než je postaven před popravčí četu. Včera večer tomu tak rozhodně bylo.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Tosca; Royal Opera House, Fiona Maddocks, The Observer, 17.7.2011

Úžasný Jonas Kaufmann jako Cavaradossi v Tosce

Kaufmann, vnímavý ke každé dynamické změně a nuanci, držel své horní B mol silou, která nepředstavitelně a proti zákonům přírody neustále vzrůstala – a přece si uchoval zvonivou nádheru svého hlasu.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Tosca, Royal Opera House, London, Andrew Clements, The Guardian, 15.7.2011

Kaufmannův Cavaradossi mne přiměl svou úžasnou škálou barev hlasu naslouchat každičké frázi: jeho prchavý okamžik exaltace ve druhém dějství zněl velkolepě a sytě, árie E Lucevan le Stelle nabízela podivuhodné spektrum odstínů a  modulací.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Valkýra, Metropolitní opera, Anthony Tommasini, The New York Times , 10.5.2011

Strhující tenor Jonas Kaufmannbyl opět udatným Siegmundem.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Valkýra, Metropolitní opera, Anthony Tommasini, The New York Times, 23.4.2011

Publikum si zamilovalo nového Siegmunda Metropolitní opery, Jonase Kaufmanna, který prokázal své wagnerovské mistrovství už loňského léta v Bayreuthu jako Lohengrin. Pohledný a zamyšlený, zachytil veškerou odvahu a muka tohoto vypuzeného poloboha. Jeho temný, strukturovaný a mužný hlas má pro tuto hudbu ideální germánské zabarvení. Je to výsostný tenor a role je pro něj možná posazena trochu příliš nízko. Zdálo se, že se nemůže dočkat, až v Siegmundově poslední frázi I. dějství zazpívá své velkolepé vysoké A , které držel skvěle.  Ten večer si to ohromně užil.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Valkýra, Metropolitní opera, Justin Davidson, New York Magazine, 29.4.2011

Jonas Kaufmann zpívá impulzívního, incestního Siegmunda s osvěžující naléhavostí a vroucností.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Valkýra, Metropolitní opera, James Jorden, New York Post, 24.4.2011

„Nejlepším výkonem večera a jasným favoritem diváků byla debutová role Jonase Kaufmanna jakožto Siegmunda, bouřliváckého smrtelného syna boha Wotana. Německý tenor nasadil svůj temně zabarvený, mužný hlas s přesností, která vždy zněla spontánně, a vytvořil náladu osamělce s mnohem větší jemností a odstíněností, než je u heroického tenoru zvykem.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Valkýra, Metropolitní opera, Zachary Woolfe, New York Observer, 26.4.2011

Jonas Kaufmann, velmi výmluvný, inteligentní pěvec, využil svého soustředěného, temně podbarveného tónu k vykreslení Siegmundovy zraněné obezřetnosti, jeho pocitu izolace.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Valkýra, Metropolitní opera, Manuela Hoelterhoff, Bloomberg, 24.4.2011

Na rozdíl od až příliš mnoha wagnerovských tenorů – vyprahlých a halasných – zpívá pružný Jonas Kaufmann oslnivě a poeticky.  

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Valkýra, Metropolitní opera, Robert Hofler, Variety, 25.4.2011

Prestižní pódium Metropolitní opery se nezdá být ideálním místem pro debut v roli Siegmunda, ale Kaufmann zpívá a hraje svou roli s absolutní jistotou. Možná nemá ten největší heroický tenor, ale je nesmírně soustředěný a je rozhodně jedním z nejohebnějších hlasů, které kdy Siegmunda ztvárnily.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Valkýra, Metropolitní opera, Heidi Waleson, The Wall Street Journal, 26.4.2011

Jonas Kaufmann byl strhujícím, velmi pohledným Siegmundem — jeho sytý, mnohobarevný tenor byl v zobrazení zoufalého vyvržence, který se bezhlavě zamiluje, plný utrpení a úzkosti.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Valkýra, Metropolitní opera, Anne Midgette, The Washington Post,  25.4.2011

Kaufmann má zářivý lyrický hlas a aureolu hrdiny

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Peter G. Davis, Musical America

„Nyní na jevišti jasně vyniká Jonas Kaufmann, který zpívá svého prvního Siegmunda a už je v této roli svrchovaný. Máme tu tenoristu, který je zcela nenucený, schopný navigovat svůj hlas jakýmkoli směrem se mu zachce, aniž by obětoval špetku kvality či kontroly. V heroičtějších pasážích vládne solidní hlasovou silou, ale dokáže tón ztišit do lahodící měkce znějící fráze, která nikdy neztratí svůj pevný základ či hlasovou přítomnost – člověk si snadno umí představit, že se brzy posune do rolí Siegfrieda nebo Tristana, a přitom si nadále ve svém repertoáru ponechá lyričtější italské role. Postavu s tragickou zranitelností, která též vykazuje vnitřní sílu a odhodlání motivující každý Siegmundův pohyb, ať jako milence nebo válečníka, ztvárňuje Kaufmann s odstíněnou finesou. A to, jak úžasně vypadá, že je krásný, upravený a atletický, také není na škodu.“

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

JONAS KAUFMANN – OHLASY V TISKU 2010

The New York Times, 2.5.2010

Jonas Kaufmann bere Carmen a publikum útokem

ANTHONY TOMMASINI

Už téměř tři týdny omračuje tenor Jonas Kaufmann publikum v Metropolitní opeře, nejprve během čtyř vyprodaných představení jakoCavaradossi v „Tosce“ a poté ve dvou vystoupeních jako Don José v „Carmen,” z nichž poslední se odehrálo v sobotu večer. Doufá se, že Peter Gelb, generální ředitel Met, využil přestávek Jonase Kaufmanna mezi zkouškami a představeními, aby přišel s novými kontrakty a projednal s 41letým německým tenorem na vrcholu umělecké dráhy budoucí projekty.

Jonas Kaufmann byl novinkou poslední „Carmen” této sezóny v působivé nové inscenaci Richarda Eyre.  Jeho osobitý hlas měl v nižších polohách barytonovou sytost, a temné, tizianové valéry ve středním hlasu. Jímavou pasáž dokáže modulovat něžným pianissimem a potom vás ohromí silou svých plných vysokých tónů. Má vše: inteligenci, muzikálnost a vynalézavou techniku.

Jako herec je znalý a bezprostřední.

Po svých triumfech jako Cavaradossi a Don José má Jonas Kaufmann v příští sezóně ztvárnit Siegmunda, kdy Met představí svou novou inscenaci „Valkýry.” Zajistěte si vstupenky včas.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Mike Silverman, pro The Associated Press,29.4.2010

Jonas Kaufmann triumfuje v Metropolitní „Carmen“

NEW YORK (AP) – Sezóna v Metropolitní opeře poběží ještě dva a půl týdne, avšak není pravděpodobné, že by z této scény zaznělo něco, co by se vyrovnalo Jonasi Kaufmannovi jakožto trýzněnému vojákovi Donu José v Bizetově „Carmen“.

Když na to přijde, máloco se tomu vyrovnalo i během předchozích sedmi měsíců.

Německý tenor absolvoval první z pouhých dvou představení v této roli ve středu večer, a jeho horoucí, nenucený zpěv spolu s působivým herectvím učinily z tohoto vystoupení jeden z největších osobních triumfů poslední doby na této scéně.

Od chvíle, kdy v I. dějství podlehl svůdnému kouzlu cikánky Carmen, dal Kaufmann zaznít svým protichůdným pocitům zpěvem, který se plynule pohyboval mezi měkkými, naléhavými pasážemi nadpozemské krásy a mocnými výbuchy vášně.

„Květinová árie“," jeho árie ve 2. dějství, vyrážela dech svým odstupňovaným zvládnutím, rovnou vzhůru k vrcholnému nejvyššímu tónu, který se postupně ztišoval, až utichl docela. V závěrečné scéně, kdy selhává jeho poslední, zoufalý pokus opět získat lásku Carmen, se v jediném okamžiku mění s hrozivou přesvědčivostí z patetického ctitele ve zběsilého vraha.

Následujíc těsně po Kaufmannových velkolepých výkonech v metropolitní Pucciniho Tosce, tato „Carmen“ ještě posiluje jeho pověst jakožto jednoho z nejlepších operních umělců své generace. Ve věku 41 let dozrál jako tenor „lirico spinto“, se silným barytonovým základem. Jeho hlas může zazářit v rozsáhlém a rozmanitém repertoáru, může zůstat sametový a lyrický, přitom vytvářet impozantní mohutnost a s lehkostí si razit cestu těžkou orchestrací. Po pauze v Met během minulých dvou sezón se v příštím roce vrací v příjemné roli Siegmunda ve „Valkýře“, jedné z oper Wagnerova cyklu „Prsten Nibelungů“.

Bloomberg, 24.4.2010

N.Y. Weekend - Preview

Nalaďte si na rozhlasové vysílání „Tosky“Metropolitní opery a budete mít to potěšení naslouchat Jonasi Kaufmannovi, tenorovi, který nemá sobě rovna v této roli, kterou zpívá ve strhujících výškách a s působivým lyrismem.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

The Washington Post , 18.4.2010

Kaufmann je krásně expresívní pěvec.

The New York Times, 15.4.2010

Tosca, Metropolitní opera, 14.4.2010

Jonas Kaufmann, v současnosti nejžhavější operní tenor, byl impulzívním a vokálně překypujícím Mariem Cavaradossim, kterého zpíval v jednom okamžiku se zranitelnou něhou a vzápětí v plné síle.

Jonas Kaufmann se dočkal od diváků nadšeného volání `bravo`. Jeho sytý, teple zbarvený hlas má plnost a charizma. Jeho strhujícím vysokým tónům během Cavaradossiho vyzývavých výkřiků „Vítězství!“ naslouchali diváci s ohromením. Nicméně jeho tklivé pianissimo pasáže byly stejně působivé. Neškodilo, že je mladistvý, kučeravý pan Kaufmann také pohledným idolem.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

The New York Times, 8.4.2010

Strhující německý tenor Jonas Kaufmann zpívá Cavaradossiho.

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

New York Post, ‎25.3.2010‎

Superstar Jonas Kaufmann

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫

Fotky a videa

Facebook