Mezinárodní festival Kutná Hora: Postludium

Mezinárodní festival Kutná Hora: Postludium

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Midday Classic concert

Lobkowiczký palác, Praha 1

04.12.201631.12.2017

J. Pachelbel, W. A. Mozart, A. Vivaldi

Bazilika sv.Jiří, Praha 1

06.12.201627.02.2017

4. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Kutná Hora, jediný svého druhu v České republice, je založen na principu tvůrčí dílny.
Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Postludium

Tradice oblíbených festivalových Preludií rozšiřujeme Postludiem, malým rozloučením a zároveň návratem k prvému ročníku, končícímu právě Schubertovým kvintetem.
Jiří Bárta

Vidět ve Franzi Schubertovi (1797–1828) „jen“ génia německé písně by bylo omezené a nespravedlivé. Tento autor, stojící na rozhraní epoch klasicismu a romantismu, je zrovna tak významným tvůrcem hudby symfonické, klavírní a komorní. Předčasné úmrtí v jednatřiceti letech způsobilo, že většina komorní hudby spadá do raného období hledání, kdy se osobní nezaměnitelný styl Schubertův teprve formuje.

Narodil se v rodině učitele v Lichtenthalu (dnes Vídeň); v jedenácti letech, když byl rozpoznán jeho pěvecký talent, se stal členem dvorního sboru a žákem městského konviktu, kde jej v kompozici vedl Salieri, toho času nejvlivnější hudební osobnost Vídně. Až na krátké epizody, kdy působil jako učitel, žil Schubert z podpory rozrůstajícího se kruhu přátel a obdivovatelů, což mu umožnilo neúnavně skládat.

Poslední rozsáhlé dílo, které stihl Franz Schubert před smrtí dokončit, je Smyčcový kvintet C dur. Dimenze tradiční sonátové formy zde narůstají, jak jsme tomu svědky i v sonátách klavírních nebo Symfonii C dur ze stejné doby. Za necelé tři dekády od Mozartova úmrtí urazil stylový vývoj dlouhou cestu. Se Schubertem vstupujeme do zcela jiného zvukového světa, než jaký přinášela díla vídeňských klasiků – do světa nejčistší romantiky. Druhé violoncello, zcela nezávislé na prvním, propůjčuje celku temný, plný témbr. Rozsáhlá a melodicky vyklenutá témata mají vlastní zákony a dynamiku, jsou jakýmisi velkými zpěvními scénami. Hudba se vyvíjí jaksi sama ze sebe, ve vlastním časoprostoru – tatam jsou Beethovenova jasně formulovaná dravá témata směřující k jasnému cíli. Nejen klidná, jímavá krása pomalé věty činí z Schubertova Kvintetu C dur jeden z vrcholů veškeré komorní literatury.

Dita Hradecká

Fotky a videa

Facebook