Mezinárodní festival Kutná Hora: Beethoven - Orchestrální koncert

Mezinárodní festival Kutná Hora: Beethoven - Orchestrální koncert

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Vánoce s Choreou Bohemicou

Pražský hrad, Praha

10.12.201611.12.2016

Midday Classic concert

Lobkowiczký palác, Praha 1

11.12.201631.12.2017

4. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Kutná Hora, jediný svého druhu v České republice, je založen na principu tvůrčí dílny.
Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Závěrečný koncert - Beethoven

Beethoven podruhé, tentokrát v prvním orchestrálním koncertě ve čtyřleté historii festivalu. Houslový koncert v autorově úpravě pro klavír s vlastní novou kadencí a Trojkoncert pro housle, violoncello a klavír tvoří dvojici skladeb, kterou nepohrdne ani ten nejrozmazlenější posluchač klasické hudby.
Jiří Bárta

Osud některých uměleckých děl je spletitý a z hlediska naší doby těžko pochopitelný. Za svého života byl Ludwig van Beethoven (1770–1827) vynášen pro díla, která dnes zapadla – a naopak: kompozice, jež zhusta slýcháme na pódiích, v době svého vzniku nadšení nevzbudily. Koncert D dur op. 61 pro housle a orchestr je právě takovým příkladem. Vídeňská premiéra v prosinci 1806 se dočkala vlažného přijetí (možná i proto, že sólista Franz Clement měl málo času part nacvičit) a koncert byl v následujících dekádách prováděn minimálně. Možná v důsledku této chladné odezvy a také na popud londýnského pianisty a vydavatele Clementiho vznikla zřídka hraná autorská verze pro klavír a orchestr. Teprve obnovené nastudování v roce 1844 v podání geniálního Josepha Joachima s orchestrem vedeným Felixem Mendelssohnem připravilo cestu pro vítězné tažení tohoto koncertu.

Ani Koncert pro housle, violoncello a klavír C dur op. 56, datovaný rokem 1803, neměl při premiéře vřelý ohlas. Poměrně nenáročný (na rozdíl od ostatních) klavírní part naznačuje, že dílo bylo určeno arcivévodovi Rudolfovi, jenž byl Beethovenovým žákem a taktním podporovatelem. První věta v pohodlném pochodovém tempu má díky tečkovanému rytmu nádech noblesy a určité pompéznosti. Střední věta je pomalou introdukcí k finále, které navazuje bez pauzy. Ohlašují je dramaticky opakované tóny a závěrečná věta se nese v rytmu polonézy – oblíbeného aristokratického tance napoleonské éry.

Facebook