Mezinárodní festival Kutná Hora: Vox Animae

Mezinárodní festival Kutná Hora: Vox Animae

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Advent's concert - Ave Maria

Barokní knihovní sál, PRAHA 1

11.12.201618.12.2016

Christmas Concert

Kostel Nejsvětějšího Salvátora, Praha 1

16.12.201626.12.2016

4. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Kutná Hora, jediný svého druhu v České republice, je založen na principu tvůrčí dílny.
Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

"Vox Animae"

Karneval duší zvířat v lidské komedii zrození a zmaru: „Jako téměř ve všech mých skladbách, je i v Canto di Forza základní myšlenkou osobní reflexe lidského jedince tváří v tvář Stvoření – na jedné straně stojí krása Přírody, na straně druhé destrukce Přírody člověkem.“ (Peteris Vasks). Koncert jako hold fauně tohoto světa.
Jiří Bárta

Francouzský varhaník a skladatel Félix-Alexandre Guilmant (1837–1911) patřil k nejvýznamnějším představitelům svého oboru v 19. století. Nejen coby varhanní virtuóz (jako první francouzský varhaník absolvoval turné po USA a Kanadě), ale také jako editor varhanních děl minulosti a svou činností pedagoga zanechal v hudební historii výraznou stopu. Většinu svých děl komponoval pro varhany v kostele sv. Trojice v Paříži, kde po třicet let pravidelně účinkoval. Skladby proto nesou zřetelnou symfonickou pečeť. Je tomu i u Sonáty/Symfonie č. 1 op. 42.

Existuje-li humor v hudbě, pak nemůže být Karneval zvířat ničím jiným. Bravurní orchestrátor Camille Saint-Saëns (1835–1921) si ve svém „zvěřinci“, zahrnujícím slepice, ryby, želvy, osly, fosílie, pianisty a další stvoření, pohrál s citáty svých slavných kolegů i vlastními. Vtipy jsou určeny zasvěcencům, kteří například ve „Slonovi“ocení úryvky z Mendelssohnova Snu noci svatojanské a z  Faustova prokletí Hectora Berlioze posazené o několik oktáv níž, nebo je rozesměje chřestění koster hrajících karty imitované xylofonem (Fosílie) či se pousmějí nad portrétem hýkajících hudebních kritiků-oslů (Osoby s dlouhýma ušima). Skladba plná strhující energie patří k nejhranějším dílům svého autora a úryvky lze slyšet i samostatně (zejména romantickou Labuť).

O své kompozici Hlas velryby (Vox balaenae) americký avantgardista Georg Crumb (nar. 1929) napsal: „K dílu mě inspirovala nahrávka zpěvu keporkaka. Všichni tři účinkující musejí mít na sobě černou škrabošku. Maska tím, že vyloučí dojem lidské projekce, symbolicky znázorňuje mocné, neosobní přírodní síly – odlidštěnou přírodu. Navrhuji, aby se Vox balaenae hrál pod modrým světlem.“ Forma kompozice, která je jakousi mořskou obdobou Messiaenových ptačích hlasů, má jednoduchý třídílný půdorys a jednotlivé části jsou nazvané podle geologických období.
Georg Crumb měl velký vliv na tvorbu a stylovou orientaci lotyšského skladatele Peterise Vaskse (nar. 1946). V jeho hudbě ožívá folklór nebo spíše „duše národa“ ve smyslu, jakým kulturní dědictví své země uchopili Arvo Pärt v Estonsku, Henryk Górecki v Polsku nebo Giya Kancheli v Gruzii.

Facebook