Mezinárodní festival Kutná Hora: Preludium

Mezinárodní festival Kutná Hora: Preludium

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Lobkowicz Palace Muzeum

COMBO ticket MIDDAY CONCERT

Lobkowiczký palác, Praha 1

11.12.201631.12.2017

Vánoce s Choreou Bohemicou

Pražský hrad, Praha

10.12.201611.12.2016

4. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Kutná Hora, jediný svého druhu v České republice, je založen na principu tvůrčí dílny.
Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Preludium

 

Hudba amerického skladatele Samuela Barbera (1910–1981) se vzpírá škatulkování. Absolvent Curtisova institutu v oboru skladby a zpěvu přišel v době, kdy udával tón Schönberg a jeho následovníci, s hudbou přirozeně lyrickou, romantickou, „poslouchatelnou“, a přitom nesporně soudobou.

Jeho odkaz je nevelký, zasáhl však do všech žánrů. Jeho Symfonie č. 1 patří k nejlepším americkým orchestrálním dílům 20. století. Oblíbené jsou Barberovy písně prozrazující hluboký smysl pro význam slova a jeho vyjádření hudbou.

Nejpopulárnější Barberovou skladbou je však Adagio pro smyčce – původně prostřední věta ze Smyčcového kvartetu op. 11 roku 1936 –, jež proslavil dirigent Arturo Toscanini, když je provedl v živém rozhlasovém vysílání. Barber větu přeinstrumentoval pro smyčcový orchestr, čímž hudbě dodal na sonoritě a závažnosti. Adagio je jedním velkým obloukem založeným na postupné expanzi prostého tématu.

Obliba, jakou Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) choval ke klarinetu, je dobře známá. Vděčíme jí za jedinečná díla, jakými jsou Klarinetový koncert A dur nebo Klavírní trio Es dur KV 4498. V Kvintetu A dur KV 581 pro klarinet, dvoje housle, violu a violoncello, zkomponovaném roku 1789 rovněž pro přítele klarinetistu Antona Stadlera, poznáváme všechny kvality Mozartova pozdního stylu: rozvinuté a suverénní, avšak nenápadné kontrapunktické vedení hlasů, tónové kouzlení s barvami klarinetových rejstříků mísícími se s homogenním zvukem smyčců; dokonalé propojení prostoty a mistrovského řemesla a především snad nejněžnější výraz, jakého byl autor schopen.

Dita Hradecká

Facebook