Barokní podvečery (Collegium Marianum): Ó pokojná chvíle

Barokní podvečery (Collegium Marianum): Ó pokojná chvíle

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Midday Classic concert

Lobkowiczký palác, Praha 1

09.12.201631.12.2017

Vánoční melodie pro komorní smyčcový orchestr a velké varhan

Kostel sv. Jiljí, Praha 1

09.12.201627.12.2016

10. cyklus koncertů staré hudby

Slevy vstupného

– senioři a studenti sleva 10% z ceny vstupenky po předložení příslušného dokladu

– držitelé průkazu ZTP a ZTP-P a doprovodná osoba sleva 50% z ceny vstupenky

Tyto slevy lze zakoupit pouze v prodejních místech Ticketpro. Děkujeme za pochopení.

 

Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Grandi Maestri

Barokní podvečery se snaží navodit původní atmosféru hudebních setkání pražské uměnímilovné společnosti počátku 18. století s cílem poodhalit nové souvislosti ve světovém repertoáru barokní hudby včetně prezentace dosud neuváděných děl. Jubilejní ročník se zaměřuje na odkaz velkých mistrů – J. S. Bacha, A. Caldary a J. D. Zelenky. Co spojuje tyto skladatele? Především věhlas, kterého dosáhli již za svého života díky jejich kompozičnímu mistrovství a silné umělecké výpovědi. Skladby těchto geniálních hudebníků ukazují rozmanitost evropských hudebních proudů. Jejich živelné nápady, byť v odlišném a osobitém stylu, však nevznikaly izolovaně: např. Bach čile opisoval skladby italských mistrů, které získal od Zelenky… Praha navzdory nevýhodnému postavení provinčního města, avšak výhodné poloze mezi Vídní, kde byl Caldara císařským kapelníkem, a Drážďany, kde působil Zelenka, dokázala držet krok s tehdejší hudební produkcí a v jejích chrámech zaznívala pravidelně jak Caldarova velkolepá oratoria, tak Zelenkova nejlepší díla, která si objednávala pražská jezuitská kolej. Soubor Collegium Marianum opět pozval k velkorysému projektu devíti koncertů a představení ty nejlepší sólisty a zpěváky (Dmitry Sinkovsky, Hana Blažíková, Heidi Maria Taubert, David Erler, Tobias Hunger ad.). Desátý ročník Barokních podvečerů přinese i několik premiérových produkcí.

 

Ó pokojná chvíle

Program:

Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Kantáta „Ich habe genung“ BWV 82a

František Jiránek (1698–1778)

Concerto per il flauto traverso G dur

Charles Avison (1709–1770)

Concerto No. 1, Op. 2

Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Sinfonia a kantáta „Non sa che sia dolore“ BWV 209

Účinkují:

Hana Blažíková – soprán

Collegium Marianum

Jana Semerádová – umělecká vedoucí

Vedle známé rozjímavé kantáty Ich habe genung BWV 82a, která poprvé zazněla na Hromnice v Lipsku roku 1727, napsal Bach i několik světských kantát, avšak pouze jednu na italský text. Kantáta Non sa che sia dolore byla totiž určena rektorovi svatotomášské školy, který pocházel z Ansbachu, silně ovlivněném italskou kulturou. Na zdejším dvoře se prováděly italské opery od Antonia Cestiho a Alessandra Scarlattiho. Virtuózní cembalové sonáty jeho syna Domenica Scarlattiho se zapsaly do dějin též úpravou Charlese Avisona pro smyčcové trio. Italskou hudbou byl ovlivněn i František Jiránek, který působil v Praze v kapele hraběte Morzina spolu s Reichenauerem. I přesto, že se jejich instrumentální hudba zachovala především v německých sbírkách, jejich koncerty z raného období svědčí o vysoké úrovni hudebníků Morzinova orchestru.

 

Pořadatel si vyhrazuje právo na změnu programu.

Facebook