Olomoucké barokní slavnosti: OPEROSA TERNI COLOSSI MOLES (1735)

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

J. S. Bach, G.F. Händel, W.A.Mozart, A. Dvořák

Kostel sv. Mikuláše, Praha 1

27.09.2016

J. Pachelbel, W. A. Mozart, A. Vivaldi

Bazilika sv.Jiří, Praha 1

27.09.201631.12.2016

4. ročník letních večerů hudebního divadla v historických kulisách starobylé Olomouce

Předprodej jednotlivých koncertů je ukončen vždy v den konání ve 14 hodin.

Poté vstupenky zakoupíte hodinu před začátkem koncertu v místě konání. Děkujeme za pochopení.

 

ZTP/P vozíčkář - pro vozíčkáře je blokované místo v 1. řadě na kraji

Malé děti bez nároku na vlastní sedadlo (tedy „na klín“) - zdarma


Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Partitura latinské serenaty oslavující jméno hraběte Johanna Adama Questenberga (1678-1752) je uložena v archivu Gesellschaft der Musikfreunde ve Vídni. Jedná se o rozsahem i kvalitou nejreprezentativnější zachované operní dílo jaroměřického hraběcího komorníka a kapelníka Františka Antonína Míči (1696–1744). Námětem libreta, jehož autorem je kaplan farního kostela Jakub Želivský, není nic míň než oslava jmenin pana hraběte uskutečněná v Jaroměřicích nad Rokytnou koncem prosince roku 1735. Od té doby dílo nebylo nikdy provedeno. Podle názvu díla „Usilovná stavba tří kolosů“ jsou v prvním dějství vztyčovány tři pyramidy znázorňující tři země, ve kterých měl Questenberk svá panství. Ve druhém dějství se scéna promění v moře a v něm i rozverné sirény svým sladkým zpěvem oslavují jméno ADAM. Míča nastudovával pro Questenberga řadu oper vynikajících italských skladatelů a právě Operosa vykazuje v největší míře poučení tím nejlepším, co opera v té době nabízela. Zároveň je důkazem, že sám tenorista Míča, i celý jeho jaroměřický tým, byli všichni vynikajícími zpěváky. Koloraturní árie patří k tomu nejobtížnějšímu, co bylo možné v dobových partiturách nalézt. Doprovod počítá se smyčcovým orchestrem, dvěma klarinami, tympány a jedním dřevěným dechovým nástrojem. V souladu s radostnou hudbou komponovanou k radostné události je i novodobá inscenace rozpustilou taškařicí plnou bizarních převleků, zakončenou ohňostrojem.

Trigoniana (římská zakladatelka kolosů) – Kristýna Vylíčilová – soprán
Aganippaea (Bohyně pramenů) – Lucie Rozsnyó – soprán
Geodesius (Genius Rakouska) – Stefan Kunath – kontratenor
Policardus (Genius Moravy) – Lukáš Hacek – tenor
Eudoxus (Genius Čech) – Jaromír Nosek – bas
Hudební nastudování a režie: Tomáš Hanzlík
Scéna a kostýmy: Vendula Johnová, Tomáš Hanzlík

Facebook