Dvořákova Praha: Tallis Scholars, Peter Philips

Dvořákova Praha: Tallis Scholars, Peter Philips

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Christmas Concert the Best World Musicals

Barokní knihovní sál, PRAHA 1

05.12.201631.12.2016

Consortium Pragense Orchestra

Kostel sv. Mikuláše, Praha 1

17.12.201603.01.2017

Letošní spirituální koncert v atraktivním prostoru katedrály sv. Víta přináší dramaturgicky pozoruhodné spojení tvorby mistrů renesanční vokální polyfonie s hudbou současnou. Špičkoví interpreti, kteří se na tuto hudbu specializují, jsou zárukou výjimečného posluchačského zážitku.

TALLIS SCHOLARS

PETER PHILIPS dirigent

MARTINŮ VOICES

LUKÁŠ VASILEK sbormistr

KVARTETO MARTINŮ

MARIE FAJTOVÁ soprán

LUKÁŠ MOŤKA trombón

BŘETISLAV KOTRBA trombón

 

Josquin des Prez

Qui habitat

John Tavener

As one who has slept 

Funeral Ikos 

Jehně / The Lamb 

Thomas Tallis

If ye love me

William Byrd

Ye sacred muses

Laudibus in sanctis

John Tavener

Requiem Fragments

 

Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Letošní spirituální koncert v atraktivním prostoru katedrály sv. Víta přináší dramaturgicky pozoruhodné spojení tvorby mistrů renesanční vokální polyfonie s hudbou současnou. Špičkoví interpreti, kteří se na tuto hudbu specializují, jsou zárukou výjimečného posluchačského zážitku.

MEDAILONKY

Britský soubor Tallis Scholars patří mezi absolutní špičku v oblasti interpretace renesanční vokální polyfonie. Byl založen roku 1973 dirigentem Petrem Philipsem jako neprofesionální těleso složené ze členů chrámových sborů v Oxfordu a Cambridge. Po deseti letech existence soubor začal pracovat na plně profesionální bázi. Od počátku své existence je těleso vysoko hodnoceno pro svůj osobitý zvuk a dokonalou práci s lidským hlasem. Repertoár se zaměřuje především na díla Thomase Tallise, Giovanni Pierluigi da Palestriny, Williama Byrda, Christophera Tye a dalších autorů evropské renesanční duchovní i světské hudby. Sbor každoročně absolvuje kolem sedmdesáti koncertů v nejvýznamnějších hudebních centrech Evropy, Severní Ameriky, Asie a Austrálie. V letech 1987, 1991 a 2004 získal prestižní ocenění časopisu Gramophone magazine, roku 1994 účinkoval při slavnostním otevření zrekonstruované Sixtinské kaple ve Vatikánu a ve stejném roce vystoupil v římské bazilice Santa Maria Maggiore ke 400. výroční Palestrinova úmrtí. Od roku 1980 soubor pořídil víc než pět desítek nahrávek, které vydává na vlastním labelu Gimell Records.

Dirigent a muzikolog Peter Philips se narodil v Southamptonu. Své teoretické vzdělání získal především u dvou významných britských muzikologů, Hugha Macdonalda a Denise Arnolda. Působil jako pedagog na několika vysokých školách, mj. Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance a Royal College of Music v Londýně. V roce 1973 založil soubor Tallis Scholars, zaměřený na repertoár období renesanční polyfonie, jehož dirigentem je dodnes. Kromě pravidelné koncertní činnosti s Tallis Scholars spolupracuje s dalšími významnými sbory, jakými jsou např. Collegium Vocale Gent, Markell's Voices či Choeur de Chambre de Namur. Kromě svých koncertních aktivit se věnuje také muzikologickému výzkumu zaměřenému zejména na neprobádané oblasti renesanční polyfonie. Od roku 1995 je majitelem a vydavatelem časopisu The Musical Times, nejstaršího nepřetržitě vydávaného hudebního časopisu na světě.

Komorní sbor Martinů Voices byl založen roku 2010. Dramaturgie sboru se zaměřuje především na hudbu 20. a 21. století, nevyhýbá se ale ani starším stylovým obdobím, zejména tvorbě renesančních autorů. Jméno klasika české hudby 20. století v názvu sboru odkazuje ke skutečnosti, že soubor věnuje značnou část pozornosti také moderním českým skladatelům. Těleso bylo založeno a dosud pracuje pod vedením sbormistra Lukáše Vasilka. Vystupuje jak samostatně, tak ve spolupráci s dalšími interprety, komorními ansámbly a orchestry. Koncertuje doma i v zahraničí a hostuje na nejvýznamnějších hudebních festivalech (např. Pražské jaro, Struny podzimu, Concentus Moraviae, Svatováclavský hudební festival). Provedení opery Bohuslava Martinů Čím lidé žijí souboru vyneslo nominaci na prestižní ocenění International Opera Award. Martinů Voices dosud nahráli čtyři CD, z nichž to nejvýznamnější, které obsahuje sborové dílo Jana Nováka, vydala v roce 2014 společnost Supraphon.

Lukáš Vasilek vystudoval dirigování na Akademii múzických umění v Praze a Hudební vědu na Filozofické fakultě Karlovy univerzity. Od roku 1998 působil jako sbormistr Foersterova komorního pěveckého sdružení, s nímž získal řadu ocenění na prestižních mezinárodních soutěžích. V letech 2005 - 2007 byl druhým sbormistrem operního sboru pražského Národního divadla, kde nastudoval několik operních titulů (Hubička, Don Pasquale, La clemenza di Tito aj.). Od roku 2007 je hlavním sbormistrem Pražského filharmonického sboru. Jeho vysoce oceňovaná práce s tímto tělesem zahrnuje nastudování a dirigování širokého repertoáru různých slohových období, stejně jako realizaci řady nahrávek. Vasilek rovněž působí jako orchestrální dirigent a je zakladatelem komorního sboru Martinů Voices, se kterým se věnuje převážně interpretaci hudby 20. a 21. století.

Kvarteto Martinů založili v roce 1976 tehdejší studenti pražské konzervatoře. Již brzy po svém vzniku získalo řadu ocenění na významných mezinárodních kvartetních soutěžích, např. soutěži ARD Mnichov, Evian (Francie), soutěži Yehudi Menuhina (Porthsmouth, Velká Británie) nebo soutěži Pražského jara. Tyto výsledky významně přispěly k nastartování úspěšné mezinárodní kariéry a Kvarteto Martinů se tak zařadilo mezi soubory tvořící světově respektovanou českou kvartetní tradici. Původní název tělesa Havlákovo kvarteto byl v roce 1985 změněn jako závazek k propagaci jména a díla jednoho z géniů české moderní hudby Bohuslava Martinů. Ačkoliv těžištěm repertoáru tělesa je hudba velikánů české a světové hudby, často se obrací i k vyhledávání děl zapomenutých nebo k premiérám skladeb soudobých. Kvarteto Martinů má na svém kontě celou řadu vysoce ceněných alb, z nichž jmenujme alespoň nahrávku smyčcových kvartetů Bohuslava Martinů, která byla v roce 2004 v Cannes oceněna cenou MIDEM.

Renomovaná sopranistka Marie Fajtová vystudovala na Pražské konzervatoři hru na klavír a operní zpěv u profesora Jiřího Kotouče. V roce 2008 získala hlavní cenu v Mezinárodní pěvecké soutěži Barbary Hendricks ve Štrasburku. Od sezony 2006/2007 je sólistkou Opery Národního divadla v Praze. Mezi její nejvýznamnější operní role patří postavy mozartovského repertoáru: Fiordiligi (Così fan tutte), Donna Elvíra a Donna Anna (Don Giovanni), Zuzanka a Hraběnka (Figarova svatba), Pamina (Kouzelná flétna). Z dalších nastudovaných rolí je to zejména Violetta (La traviata), Frasquita (Carmen), Adina (Nápoj lásky), Antonia (Hoffmannovy povídky), Penelope (Gloriana) či Belliniho Norma. Kormě pražského Národního divadla vystupuje i na dalších českých a zahraničních operních scénách (Brno, Regensburg, Mannheim, Rennes, Lucemburku, Versailles aj.). Významnou část jejího repertoáru tvoří barokní hudba. V této oblasti spolupracuje s významnými specializovanými soubory Capella Regia Praha, Collegium Marianum, Collegium 1704 a Camerata Nova.

Facebook