Schubert: Winterreise... Zimní cesta

Schubert: Winterreise... Zimní cesta

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

The Best of Classic with soprano

Bazilika sv.Jiří, Praha 1

29.09.201629.12.2016

Great Organ Music

Kostel Nejsvětějšího Salvátora, Praha 1

27.09.201628.11.2016

Ani opera, ani balet, ani koncert... Jevištní adaptace Schubertova slavného písňového cyklu. Současné hudební divadlo o lásce a smrti pro zpěváka, tanečníka a klavír. Psychologické hudební drama o zimní cestě jednoho poutníka na hudbu Franze Schuberta.
Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Martin Dvořák (CZ / AT) - Tobias Greenhalgh (USA / AT)

 

Ani opera, ani balet, ani koncert... Jevištní adaptace Schubertova slavného písňového cyklu.

Současné hudební divadlo o lásce a smrti pro zpěváka, tanečníka a klavír.

Psychologické hudební drama o zimní cestě jednoho poutníka na hudbu Franze Schuberta.

 

Martin Dvořák (CZ/AT) - režie, tanec

Tobias Greenhalgh (USA/AT) - bariton

Marcin Koziel (PL/AT) - klavír

Jindra Rychlá (CZ) - kostýmy

 

Projekt světoznámého písňového cyklu Franze Schuberta na básně Wilhelma Müllera pro jednoho zpěváka, jednoho tanečníka-herce a klavírní doprovod.

Jedná se o inscenování běžně uváděného koncertního pořadu. Projekt vznikl ve spolupráci s významnou přední světovou vídeňskou operní scénou Theater an der Wien / Kammeroper Wien.

Cyklus vznikl ve dvou částech. V únoru 1827 složil Schubert dvanáct písní podle prvního vydání Müllerova básnického cyklu z roku 1823. Dne 4. března 1827 sezval své přátele, aby jim písně představil, ale na schůzku v domě Franze von Schobera nepřišel. Cyklus byl pak uveden později. Tiskem vyšla tato první část 14. ledna 1828. Když se Schubertovi dostalo do rukou vydání Müllerovy sbírky z roku 1824, zjistil, že básník doplnil sbírku dalšími dvanácti básněmi, přičemž některé nové zařadil mezi básně původní. Pořadí písní tedy neodpovídá pořadí básní ve sbírce. Schubert začal v říjnu 1827 pracovat na zhudebnění dalších dvanácti básní. Tato druhá část vyšla tiskem 30. prosince 1828, tedy více než měsíc po skladatelově smrti.

Cyklus byl původně psán pro tenor a klavír. Záhy byl ale transponován a je součástí repertoáru zpěváků a zpěvaček různých hlasových poloh. V našem obsazení je zpěvák bariton.

Ve 24 obrazech, pojednávajících o zrání muže na jeho pomyslné životní cestě a filozofování o životních hodnotách a citových vzplanutích a zklamáních, si tvůrci a interpreti Martin Dvořák aTobias Greenhalgh kladou otázky o proměně (růstu) člověka-muže a jeho hodnot v závislosti na jeho schopnosti přijímat osud a životní okolnosti jako výzvu k zrání či pouze jako osobní souboj s nemilosrdným údělem a předem "rozdělenými kartami ke hře".

Formálně jde o propojení výrazových možností operního pěvce-herce a tanečníka-performera. Nejde o doslovné vyprávění příběhu a popisování lyrického textu, spíše o hledání paralel či protivýznamů k textu a hudbě. Oba interpreti rozehrávají své party z části odděleně, z části se jejich charaktery prolínají do jednoho. Velký důraz je kladen na odlišnosti a spojitosti jejich výrazových a interpretačních možností, kdy zpěvákův stavební materiál stojí na předem zkomponované hudbě a textu, oproti tanečníkovu "výchozímu bodu nula". Jeho "slova" - výrazové prostředky je nutné teprve vytvořit a budovat citlivě k pevné formě zpěváka. Na druhé straně zpěvákovi výrazové možnosti mohou vycházet či reflektovat taneční a pohybový materiál a formy tanečníka. Toto trvalé a všudypřítomné pnutí mezi žánry je největší výzvou a dramaturgickou linií tohoto večera

Fotky a videa

Facebook