České doteky hudby: Světová Requiem na Pražském hradě

České doteky hudby: Světová Requiem na Pražském hradě

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Klasická hudba / Operní árie. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Advent's concert - Ave Maria

Barokní knihovní sál, PRAHA 1

11.12.201618.12.2016

Christmas Concert

Kostel Nejsvětějšího Salvátora, Praha 1

16.12.201626.12.2016

MIMOŘÁDNÝ KONCERT FESTIVALU JE VĚNOVAN PAMÁTCE VŠECH OBĚTÍ TERORU A NÁSILÍ

SLEVY:
Senioři, ZTP a držitelé průkazů ISIC, ITIC, IYTC, ALIVE mohou uplatnit slevu 50% na nižší cenové kategorie, a to pouze po předložení dokladu. Tato sleva je uplatnitelná pouze v kamenných pobočkách a rezervace pouze přes naše obchodní oddělení.

Děti do 12 let mají vstupné zdarma v nižších kategoriích (800Kč a levnější).

 

Program koncertu:

Filharmonie Brno

STEVEN LIPSITT – dirigent (USA)

 Marie Fajtová – soprán

Jan Šťastný, Zbigniew Czendlik - mluvené slovo

Kühnův dětský sbor

Jiří Chvála, Petr Louženský– sbormistr

Kühnův smíšený sbor

Marek Vorlíček – sbormistr

MILOSLAV KUČERA – scénář a režie

W. A. Mozart, A. Dvořák, G. Verdi, G. Fauré, S. Barber, J. Rutter

 

Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

SVĚTOVÁ REQUIEM NA PRAŽSKÉM HRADĚ
"AMERICKÉ REQUIEM"

MIMOŘÁDNÝ KONCERT FESTIVALU JE VĚNOVAN PAMÁTCE VŠECH OBĚTÍ TERORU A NÁSILÍ

Koncert se koná v rámci cyklu Hudba Pražského hradu

PROGRAM:

Giuseppe Verdi (1813 - 1901)
     „Messe da requiem“, smuteční mše pro sóla, sbor a orchestr (1874)
     Dies irae (úryvek, citace)
Vilém Závada: Elegie, Tráva na troskách
Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791)
    
Requiem d moll pro sóla, sbor a orchestr, KV 626
     Introitus a Kyrie
Giuseppe Verdi (1813 - 1901)
     „Messe da requiem“, smuteční mše pro sóla, sbor a orchestr (1874)
     Dies irae a Tuba mirum
Ovidius: Proměny
Bible: Kniha Mojžíšova I., kapitola 1.
Z Koránu

Samuel Barber (1910 - 1981)
     Adagio pro smyčce, op. 11
Z Koránu
Bible: Kniha Kazatel

Antonín Dvořák (1841 - 1904)
     Requiem, smuteční mše pro sóla, sbor a orchestr b moll, op. 89
     Confutatis maledictis
Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791)
     Requiem d moll pro sóla, sbor a orchestr, KV 626
     Lacrimosa
František Hrubín: Každou vteřinu
Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791)
     Ave verum corpus D dur ( moteto), KV 618
Giuseppe Verdi (1813 - 1901)
     „Messe da requiem“, smuteční mše pro sóla, sbor a orchestr (1874)
     Libera me
Vítězslav Nezval: Dnes ještě zapadá slunce nad Atlantidou, Chrpy a města
František Hrubín: Proměna

Gabriele Fauré (1845 - 1924)
     Requiem d moll pro sóla, sbor a orchestr op. 48
     In paradisum

 

INTERPRETI:

Filharmonie Brno
Steven Lipsitt
- dirigent (USA)
Marie Fajtová - soprán
Jan Šťastný, Zbigniew Czendlik - mluvené slovo
Kühnův smíšený sbor
Petr Louženský - sbormistr
Marek Vorlíček - sbormistr
Miloslav Kučera - scénář a režie

 

Jsou koncerty sestavené ze skladeb lehkých, zábavných, a jsou koncerty se skladbami závažnými, zatěžkanými naléhavou osudovostí, s tragickým mementem či poselstvím proti zkáze. Ty starší bývají spojeny s náboženskou liturgií, novější s událostí, jejíž dosah nabývá dějinného rozměru. Je zajímavé, že jejich geneze má často charakter až literárního příběhu.
Takovými skladbami jsou bezesporu i Mozartovo Ave verum corpus, píseň s řadou kulturních vrstev sahajících až do středověku, kterou Mozart zhudebnil šest měsíců před svou smrtí, či Verdiho Messa da Requiem, které vzniklo ze společného projektu zádušní mše, k jejímuž sepsání Verdi vyzval pod dojmem úmrtí Gioachini Rossiniho v roce 1868 dvanáct skladatelů, a z něhož zde zazní pět částí, které Verdi zkomponoval původně právě pro Messa per Rossini. Také Rekviem Antonína Dvořáka, které patří k umělecky nejpřesvědčivějším a nejvýznamnějším skladbám tohoto typu celé hudební  historie, je velkou refl exí obecně znepokojivých otázek lidského bytí. Svou stavbou skladba ne zcela typická vznikla na začátku Dvořákova vrcholného období, ještě před odjezdem do Ameriky. Po premiéře v Birminghamu v roce 1891 následoval triumf ve Vídni.
Neoromantická hudba Samuela Barbera dobře zapadá do vyznění koncertu vzhledem k tomu, že se americký skladatel programově vyhýbal experimentům, v jeho době tak častým. Adagio, původně druhá věta Kvartetu B dur z roku 1936, aranžovaná později pro smyčcový orchestr jako Adagio for strings a uvedená mj. pod taktovkou Artura Toscaniniho (1938), zastínila svou popularitou veškerou další, byť rovněž zajímavou Barberovu tvorbu. Skutečnost, že hudební skladby nemusíme vnímat pouze v liturgickém kontextu, nýbrž i v dalším přesahu, který vyznačuje i název tohoto koncertu, stvrzuje výběr české poezie klasické moderny, proslulé Nezvalovy poémy Dnes ještě zapadá slunce nad Atlantidou, varovné Hrubínovy Proměny či melancholických básní Viléma Závady. Tato dramaturgie dává, v den výročí teroristického útoku 11. září 2001, v metafoře „amerického requiem“ koncertu hluboký a přitom obecně lidský, silně emotivní rozměr.

Facebook