Struny podzimu: Ahmad Jamal Quartet

Struny podzimu: Ahmad Jamal Quartet

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Jazz / Blues. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Limited Edition

AghaRTA Jazz Centrum, Praha 1

ZAZ

Přidaný koncert 8.12.2016

Různá místa v ČR

08.12.201610.12.2016

19. ročník mezinárodního hudebního festivalu
Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Ahmad Jamal – klavír
Reginald Veal – kontrabas
Herlin Riley – bicí
Manolo Badrena – perkuse

Klavírista Ahmad Jamal, absolutní jazzová legenda, je i po osmdesátce k nezastavení. Nepřestává fascinovat a inspirovat celé generace hudebníků i posluchačů a stále hýří obrovskou tvůrčí energií. Před velkým koncertem v newyorské Carnegie Hall se představí poprvé českému publiku.

Že by hudba vážně byla tím magickým elixírem života, který i v pokročilém věku pohání výjimečné osobnosti? Stačí vzpomenout na nedávnou historii Strun podzimu – živočišné tóny Sonnyho Rollinse nebo nespoutanou invenci Waynea Shortera. Klavírista Ahmad Jamal spadá do stejné kategorie: během více než šesti dekád aktivního muzikantství si vysloužil poklonu dokonce od samotného Milese Davise, který neskrýval inspiraci právě Jamalovými kompozicemi.

Z hlediska vývoje jazzového klavíru je to především Jamalova melodičnost, smysl pro harmonii a práce s dynamikou, kterou mnozí experti vnímají jako pojítko mezi rytmickými kaskádami Theo Monka a sofistikovanou důmyslností Billa Evanse. Věhlasným kritikem Stanley Crouchem byl opěvován jako „nejdůležitější osobnost poválečného jazzu po Charlie Parkerovi“, on sám však vždy dával přednost spíše úspornější instrumentaci a bedlivému sledování srdečního rytmu skladeb před přívaly not a zběsilými tempy bebopu.

Jamal je nenápadným inovátorem a především mistrem balad, což je v jazzu samostatná, královská disciplína. „K baladám se musíte propracovat, zabere to dlouhá léta, než získáte ten správný nadhled a vhled,“ tvrdí pokorně. A sám jest důkazem, že elixír jménem hudba opravdu zabírá: jeho poslední (a opět skvělé!) autorské album Saturday Morning vyšlo před pouhým rokem. V Praze budeme svědky toho, že hudba Ahmada Jamala dokáže zpříjemnit nejen sobotní rána, ale i jeden říjnový nedělní večer.

Facebook