Tahle postel je příliš krátká

Tahle postel je příliš krátká

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Činohra. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

Vánoční koleda

Studio DVA divadlo, Praha 1

10.12.201627.12.2016

Můj baječný rozvod

Komorní Fidlovačka, Praha 4

10.12.201627.01.2017

Nina Mitrovič - Muž umírá a rád by někomu vyprávěl svůj příběh. Inzerát. Muž. Dívka. Muž je na sklonku života. Dívka je na začátku, její život je ale v troskách.
Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

Starší muž umírá v nemocnici Milosrdných sester a rád by někomu vyprávěl svůj příběh.
Inzerát. Muž. Dívka.
Ti dva se setkají. Muž je na sklonku svého života. Rakovina. Dívka je na začátku, její život je ale v troskách. Bojí se příliš mnoha věcí. Ti dva se sblíží.
Velmi se sblíží. Ale nevyhnutelně přichází smrt.
Je to hra fragmentů, fragmentů života a lidí. Všichni ti lidé mají někde schovaná křídla, ale jsou opravdu na létání?

Zdá se, že diváka mohou zaujmout poměrně neokázalé mikropříběhy každodenních problémů lidí, jsou-li napsány inteligentně metodou montáže fragmentů (v souvislosti s hrami Niny Mitrovićové se hovoří o dramaturgii fragmentů) založené na rychlém sledu navzájem se doplňujících či kontrastních filmových sekvencí. Někdy se tu postavy nacházejí jakoby v průsečících děje, v rafinovaném souběhu dílčích dramatických situací, v několika dějištích, prostorech či dokonce „časových pásmech“ naráz. Tato relativizace místa, prostoru a času je dobře nastavenou konvencí, poněvadž čtenářova či divákova pozornost se tak maximálně soustřeďuje k jádru momentálního sdělení. Autorka používá zmíněnou metodu s neobyčejnou grácií a lehkostí a ponechává přitom inscenátorům dostatek svobody pro dotvoření oněch „jen fragmentů“. Je opravdovou mistryní zachycení prchavosti, neopakovatelnosti, pomíjivosti chvíle; tato obtížná zachytitelnost okamžiku je výzvou a inspirací pro herce k jemnému tkaní – vlastně dost dobrodružné – mozaiky každodennosti.
A řady problémů naší každodennosti se hra také dotýká (citová vyprahlost, odcizení, povrchnost, nepřiměřený důraz na sex, alkoholismus, nezaměstnanost, nedostatek peněz, život bez perspektivy) jež se sčítají v bludných kruzích veřejné prázdnoty duší a srdcí, vztahů-klišé nahrazujících naplněné vztahy.
Vnitřní smutek hry i poměrnou prázdnotu většiny jejích postav vyvažují místy drsný, místy ironický humor či trefná nadsázka a z hlediska morálky i mravnosti zejména centrální příběh  - celou hrou od počátku do konce procházející  -  mladé Ireny, která v životě znovu začíná a hledá své místo, a o mnoho let staršího nemocného Toma, který se s životem loučí; ti dva si ovšem stihnou předat energii tolik potřebnou k tomu, aby jeden mohl přežít a druhý zemřít.
                                                                                                                                                                          Roman Císař

Obsazení a více informací o představení zde

Facebook