Pražský komorní balet a hosté

Pražský komorní balet a hosté

Možná Vás zaujme jedna z následujících akcí, tato akce již proběhla.

Akce stejného žánru najdete v kategorii Balet / Tanec. A nebo Vás třeba zaujme jedna z těchto dvou akcí.

The Best of Classics & Opera with Ballet

Obecní dům, Praha

11.12.201630.12.2016

Vertigo

Nová scéna Národního divadla, Praha 1

13.12.2016

Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny v síti TICKETPRO, a to bez udání důvodu. U rezervací platí cena platná v momentě úhrady. Změna programu, termínu a místa konání vyhrazena.

Ceny zahrnují konečnou cenu vstupenek včetně poplatků, avšak nezahrnují případné bankovní, transakční či poštovní poplatky nutné k doručení vstupenek.

Při nákupu vstupenky v minimální hodnotě 100 Kč můžete zakoupit i zvýhodněnou poukázku Českých drah. Jeďte na svou akci vlakem. Platí po celé ČR. Více informací zde: Poukázka na přepravu ČD.

 

Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo síť Ticketpro neručíme.

Seznam prodejních míst

Detaily akce

PRAŽSKÝ KOMORNÍ BALET A HOSTÉ

V komponovaném večeru představí Pražský komorní balet premiérovou choreografii Hany Turečkové Mono no aware. DekkaDancers uvedou úspěšné Nevyřčené ticho od Tomáše Rychetského na hudbu Leoše Janáčka a večer uzavře slovenský host, Balet Bratislava s nejnovější choreografií od Mária Radačovského.

MONO NO AWARE (On the Edge of Beauty / Na hranici krásy)

Choreografie: Hany Turečkové. Hudba: G. F. Händel, hudební spolupráce: Štěpán Polanský, světelný design: Markus Selg, Hana Turečková, Jakub Sloup, scéna: Hana Turečková, Petr Voříšek, kostýmy: Hana Turečková, Ateliér La Formela; tančí sólisté Pražského komorního baletu Lenka Bílková, Denisa Kubášová, Ivana Sikorová, David Stránský a hosté Tomáš Červinka a Jakub Sedláček.

Mono no aware vyjadřuje volně přeloženo autentický povzdech bytosti a pochází z velké senzitivity projevující se v japonské literatuře nejen středověké (ale také např. v knihách Murakamiho). Jde o vědomí krásy a pomíjivosti estetického předmětu nebo bytosti, což Japoncům ztělesňuje například krátké trvání sakurového květu. Je to bolestný výkřik duše, jež tápe v labyrintu světů a žasne nad pomíjivou křehkostí nádherných lidských snů, nad všepřekračující prchavostí, bolestí, stárnutím a zvrhlou, neobytnou žádostivostí, i nad všudypřítomným zánikem a rozkladem, zároveň však pod vlivem konfuciánského a buddhistického kánonu vyjadřuje filozofické splynutí duše s pomíjivou krásou, která ji obklopuje. Myšlenku na toto téma vytvořit choreografii vnukl Haně Turečkové butó workshop s geniální japonskou butó tanečnicí Sumako Koseki.

NEVYŘČENÉ TICHO 

Choreografie Tomáše Rychetského (DekkaDancers). Hudba: Leoš Janáček - klavírní sonáta I. X. 1905 „Z ulice“, hudební aranžmá: Ondřej Urban, scéna: Milan Cais, kostýmy: Roman Šolc, light design: Daniel Tesař; tančí: Klára Jelínková, Natálie Rychetská–Benyovská, Zuzana Susová a Tomáš Kopecký. 

TŘI DUETY

Choreografie Mária Radačovského. Hudba: Frédéric Chopin. Tančí sólisté Baletu Bratislava Klaudia Bittererová, Katarína Kaanová, Veronika Hollá, Dan Datcu, Dominik Vačok a Tamás Csizmadia.

Facebook